Marta Domachowska: Pomysł stworzenia firmy odzieżowej był spontaniczny

| Autor:

Desire to nowa marka odzieżowa, którą stworzyły byłe tenisistki: Marta Domachowska i Magdalena Sekrecka. – Znałyśmy potrzeby odbiorców czynnie uprawiających sport i postanowiłyśmy to wykorzystać – przyznaje w wywiadzie dla naszego portalu Domachowska, którą zapytaliśmy również o wprowadzenie kolekcji tenisowej oraz możliwość gry w tych strojach jej partnera, Jerzego Janowicza.

Marta Domachowska
/ Marta Domachowska w stroju firmy Desire

– Pod koniec 2015 roku oficjalnie zakończyła Pani tenisową karierę. Wówczas zastanawiano się, co Marta Domachowska będzie robiła na sportowej emeryturze. Od niedawna wiemy, że postawiła Pani na biznes w branży odzieżowej. Skąd taki pomysł?

– Od zawsze pasjonuję się modą, stworzenie własnej marki odzieżowej umożliwiło mi wprowadzenie swoich pasji w życie. Pomysł zrodził się dosyć spontanicznie, na początku 2016 roku. Poszłyśmy z Magdą, która na co dzień jest stylistką i kostiumografem na pokaz mody jednego z polskich projektantów, bardzo podobało nam się jak dużo projektant może wyrazić poprzez stworzony przez siebie projekt. Od słowa do słowa zainspirowane pokazem postanowiłyśmy założyć wspólną markę odzieżową opartą na naszych sportowych doświadczeniach.

– Na polskim rynku była nisza, którą postanowiły panie wypełnić? Robiły panie rozeznanie w tym temacie przed założeniem firmy?

– Tak naprawdę zważając na naszą przeszłość, projektowanie odzieży sportowej wydawało się nam dosyć oczywiste. Znałyśmy potrzeby odbiorców czynnie uprawiających sport i postanowiłyśmy to wykorzystać. Zależy nam żeby nasze ubrania były unikatowe i praktyczne.

– Skąd pomysł na nazwę Desire?

– Długo nie mogłyśmy się zdecydować jaką nazwę wybrać. Pomysłów było naprawdę bardzo dużo. Słowo „desire“ jakim zazwyczaj się posługujemy w kontekście naszej marki w wolnym tłumaczeniu oznacza „pragnienie“, „pożądanie“. Chciałyśmy stworzyć coś wyjątkowego. Coś, co każdy chciałby mieć.

– Na oficjalnej stronie firmy można przeczytać: „ubrania unikatowe, wyjątkowe i niepowtarzalne“, czyli konkretnie jakie?

– Ubrania unikatowe, wyjątkowe, niepowtarzalne to ubrania produkowane tylko w konkretnej liczbie egzemplarzy, z dzianin i dodatków trudno dostępnych. To ubrania praktyczne, a zarazem modne i wyraziste.

– Co ma być głównym atutem waszej marki na tle konkurencji?

– Naszym atutem przede wszystkim jest bezpośrednie sportowe doświadczenie. Wiemy jak uszyte powinny być ubrania aby miały nie tylko wyjątkowy design, ale były również wygodne i funkcjonalne. Chcemy, żeby kobiety podczas ćwiczeń czuły się wyjątkowo, dlatego skoncentrowałyśmy się także na znalezieniu wyjątkowych połączeń kolorów i oryginalnego designu. Każdy projekt będzie produkowany w określonej liczbie egzemplarzy. Planujemy często zmieniać kolekcje, fasony i modele.

– Projekty ubrań są przygotowywane tylko przez panie czy ktoś w tej kwestii wam pomaga?

– Każdy projekt przygotowywany jest przez nas w postaci rysunku żurnalowego z dokładnie opisanymi detalami. Każda z nas wkłada w konkretny projekt odrobinę siebie, następnie „odszywamy“ prototyp i wprowadzamy konieczne poprawki. Projektując nasze ubrania kierujemy się nadchodzącymi trendami, a także same chcemy je wyznaczać.

– Aktualnie w ofercie Desire są ubrania dla kobiet, ale jak zdążyłem się dowiedzieć, w planach jest również odzież męska. Kiedy można się spodziewać kolekcji dla panów?

– Zgadza się, planujemy wprowadzić na rynek również kolekcję męską. W chwili obecnej pracujemy nad projektami kolejnej kolekcji kobiecej, a także spójnej z nią kolekcji męskiej. Liczymy, że obie kolekcje wyjdą latem tego roku.

– Niedawno pani partner, Jerzy Janowicz prezentował się w koszulce Desire. Czy oznacza to, że planują Panie wypuszczenie na rynek kolekcji stricte tenisowej?

– Planujemy poszerzenie kolekcji o rzeczy stricte tenisowe męskie jak i damskie. Możliwe, że już latem pojawią się pierwsze wzory.

– Jaka jest szansa na to, że w turniejach będzie w niej występował Jerzy Janowicz?

– Niech to pozostanie tajemnicą (śmiech).

– Aktualnie firma posiada sklep internetowy oraz showroom w Warszawie. To będą jedyne opcje zakupu odzieży Desire w najbliższym czasie?

– W planach mamy otwarcie nowych punktów sprzedaży oraz współprace z showroomami, na razie jednak koncentrujemy się na sprzedaży internetowej i realizacji kolejnych projektów.

– Gdzie produkowane są ubrania waszej firmy? Czy polskie projekty oznaczają również polską odzież?

– Nasze ubrania na chwilę obecną produkowane są w stu procentach w Polsce. Dzianiny i dodatki wybieramy w Polsce, Francji i Włoszech, ale cały czas szukamy czegoś nowego.

ROZMAWIAŁ MARCIN MICHALEWSKI

Udostępnij:

Dodaj komentarz